THE TRANSFORMATION PROJECT

Ben je als ondernemer of zakelijke performer klaar met het maken van excuses en wil je eindelijk iets doen aan je gezondheid en fitheid?
Samen met  performance coach Toby ga je aan de slag met het realiseren van keiharde resultaten en doelen.
Binnen 6 maanden ga jij je jouw doelen behalen!

6 Maanden intensieve coaching

6 Maanden intensieve coaching op het gebied van lifestyle en bewegen. Je coach staat dag en nacht voor je klaar.

Meting lichaamssamenstelling

Regelmatige metingen op de InBody lichaamssamenstellingsmeter om progressie meetbaar en zichtbaar te maken.

3x Per week online check-in

3x Per week coaching online om de voortgang te evalueren en nieuwe strategieën stapsgewijs te implementeren,

2x per week personal training

2x Per week personal training van 60-90 minuten, afhankelijk van niveau en behoefte. Focus ligt op kracht, mobiliteit en stabiliteit.

Uitgebreide intake en assesment

We brengen je huidige algemene gesteldheid en wensen en doelen in kaart. Daarna zetten we de route naar het behalen van je doelen uit.

Coaching in stressmanagement

Stress staat in de top 3 van veroorzakers van hartklachten en metabolische ziektes. Samen stellen we een plan op om stressfactoren beter te managen.

Oefentherapie en houdingscorrectie

Specifieke oefeningen gericht op het verminderen van klachten en het verbeteren van de houding.

Voedingscoaching

Onderricht in de basis van voeding. Wanneer gewenst tips en ideeën wat betreft maaltijden met de juiste balans in macronutriënten en calorieën.

Coaching in slaapmanagement

Slaap is essentieel. We implementeren strategieën en slaapgewoontes om een optimale nachtrust te bewerkstelligen.

Het begin

Voordat we kunnen beginnen aan een mentale, fysieke en psychologische transformatie moeten we eerst weten waar je nu staat en waar je naar toe wil. Door middel van een uitgebreide intake en opvolgende gesprekken brengen we je algehele gesteldheid in kaart. We doen een meting op de InBody lichaamscompositiemeter en een aantal lichte fysieke testen. Daarnaast praten over je doelen en wensen, stress, slaap en voeding. Eerlijkheid is het sleutelwoord hier. Je performance coach kan je alleen optimaal helpen wanneer hij eerlijke informatie krijgt. Hij geeft geen waardeoordeel en brengt je situatie uitvoerig in kaart. Wanneer hij dit gedaan heeft gaan jullie aan de slag. Elke stap die je zet tijdens je transformatie zal hij naast je staan.

Gedragscoaching

De kern van The Transformation Project is de intensieve gedragscoaching. Een uur/anderhalf uur sporten, terwijl je performance coach je motiveert is goed te doen. Het resterende gedeelte van de dag is waar het veelal mis gaat. Hoe zorg je ervoor dat je de verleidingen weerstaat en niet de verkeerde keuzes maakt met betrekking tot voeding, bewegen, stress en slaap. Dit is waar de online coaching sessies om draaien. Tijdens drie wekelijkse sessies van 20 minuten per keer brengen we in kaart waar het mis gaat, thuis en op het werk. Tevens gaan we strategieën implementeren die gaan voorkomen dat je steeds weer in dezelfde valkuilen trapt. Dit is basis van een gezonde lifestyle: vanuit discipline en kleine veranderingen grote, duurzame effecten creëren. Dit doe je samen met je performance coach. Ons motto: grote veranderingen komen in kleine stappen.

Wat we je leren

Oude gewoontes verbreken is moeilijk. Je hersenen en lichaam zijn gewend aan vaste patronen en zullen zich in eerste instantie verzetten wanneer je probeert nieuwe patronen te introduceren. Daarom is het voornaam om dit geleidelijk en stapsgewijs te doen. Tijdens de online sessies leren we je bijvoorbeeld hoe je je slaap kunt verbeteren wanneer dit in jouw situatie nodig is. Stap voor stap bouwen we een routine op die je lichaam signalen geeft dat het tijd is om te gaan slapen. 

Ditzelfde gaan we doen met betrekking tot stressmanagement. Veel ondernemers en zakenmensen staan voortdurend onder stress. Je houdt je lichaam letterlijk continu in de ‘aan-stand’ terwijl de ‘rust-stand’ maar zelden geactiveerd wordt. Dit brengt allerlei hormonale en biochemische problemen met zich mee die ervoor zorgen dat onze mentale, fysieke en psychologische gezondheid zwaar onder druk komen te staan. Wij leren je om de ‘rust-stand’ weer te vinden en aan te zetten.

De derde pijler van de gedragscoaching is omgaan met voeding. Allereerst leren we je de basics van macronutriënten (eiwitten, vetten, koolhydraten) en micronutriënten (vitamines en mineralen).  Vervolgens gaan we dieper in op je persoonlijke situatie. Wanneer gaat het mis met je voedingskeuzes en hoe kunnen we ervoor zorgen dat je de volgende keer gezondere keuzes maakt. Ook hiervoor nemen we de tijd. Het roer hoeft niet van de een op de andere dag 180 graden om. Dit is een strategie die maar zelden duurzaam effect heeft. Vaak vervallen we op deze manier weer snel in oude patronen.

Coaching in bewegen

Uiteraard gaan we ook bewegen! De basis van de fysieke sessies zal krachttraining zijn. Middels ‘compound’ oefeningen gaan we het lichaam sterker maken en efficiënter leren te bewegen. Dit zijn veelal oefeningen die ook bewegingen nabootsen die je veel maakt in het dagelijkse leven. Denk aan opstaan van een stoel, iets optillen of iets boven je hoofd pakken.

Cardio heeft absoluut ook gezondheidsvoordelen maar kracht is op de lange termijn superieur wanneer we willen afvallen, sterker worden en gezond en fit oud willen worden. Daarnaast kan cardio vrij eenvoudig buiten de sessies toegevoegd worden in bijvoorbeeld de vorm van wandelen.

Naast kracht zetten we breed in op mobiliteit en stabiliteit. Soepele gewrichten behouden en het vermogen je lichaam te controleren van top tot teen tijdens beweging, zijn belangrijk. Deze zaken worden nog belangrijker wanneer we ouder worden.

Wanneer je fysieke klachten hebt die ontstaan tijdens je werk ( bijvoorbeeld lange tijd in de auto zitten of werken achter de computer) dan gaan we hier ook aandacht aan besteden. Dit doen we middels oefentherapeutische en corrigerende oefeningen. De ervaring leert dat dit vrij snel tot klachtenvermindering leidt.

Ben jij er klaar voor?

Ben jij klaar om, samen met je performance coach, de grote stap naar een fysieke, mentale en psychologische transformatie te zetten? Klaar met het maken van excuses waarmee je jezelf te kort doet? De weg naar je nieuwe ik zal niet makkelijk zijn. Buiten succesmomenten zullen er ook faalmomenten zijn. En dat is oké! We leren en groeien als mens tijdens moeilijke momenten en wanneer we falen. Honderd keer vallen is niet erg zolang je ook honderd keer opstaat! 

Wanneer je de keuze hebt gemaakt om jezelf te transformeren of nog behoefte hebt aan extra uitleg, schroom dan niet om contact op te nemen met ons. Wij plannen voldoende tijd uit om je te woord te staan en eventuele vragen te beantwoorden.